• 50+ Ouderen Yoga / Rug, Nek, Schouder Yoga
    Mindful Hatha Yoga - Mild
    Meditatie / Yoga Nidra
    Kinder en Ouder-Kind Yoga / Tieneryoga
    Zwangerschapsyoga / Babymassage

  •   

    Bel 06-505 39 691 

     

     

     

    DIRECT AANMELDEN PROEFLES € 5

  • Fijne, rustige sfeer

    Femke geeft blijk van veel zorg en detail in haar wekelijks variërende lessen. Haar kennis van het menselijk lichaam zorgt er voor, dat voor elk fysiek bezwaar ad hoc een alternatief wordt gevonden. Van harte aanbevolen!

    Ik heb veel van haar geleerd

    De rustige houding van Femke gecombineerd met een energieke uitstraling maken haar tot een hele fijne docent. Zij heeft veel kennis en let goed op het individu. Dit overigens zonder je 'bekeken' te voelen. Haar stem is motiverend en rustgevend.

    Jezelf zijn

    Yoga is the perfect opportunity to be curious about who you are - J. Crandell

  • Yoga Nidra Special - NIEUWE DATA 2018

    Yoga Nidra leidt tot diepe ontspanning. Bewegen in de hedendaagse samenleving kan veel spanning oproepen. Werkdruk, emotionele gebeurtenissen, een overspannen zenuwstelsel, rugpijn, hoofdpijn, RSI, Burned-outs, zijn allemaal tekenen dat het lichaam en de geest uit balans zijn. Yoga Nidra kan je helpen deze balans op een natuurlijke wijze terug te vinden.

    Praktische informatie
    De eerstvolgende yoga nidra staan gepland op vrijdagmiddag 26 januari, 23 februari en 23 maart 2018 van 12.45 - 14.00 uur (zaal open 12.30 uur). De yoga nidra's zijn snel volgeboekt, meld je tijdig aan. Het is niet mogelijk een plekje te reserveren. 

    In de studio zijn matjes, kussentjes, rolletjes en dekentjes aanwezig. Je kan uiteraard ook je eigen spullen meenemen. De kosten zijn yoga 15 euro p.p. Meer informatie of direct aanmelden.

    Uitleg Yoga Nidra Techniek
    Nidra betekent in het Sanskriet slaap. Het lichaam slaapt maar de geest blijft alert. Alle zintuigen behalve het gehoor trekken zich terug. De systematische methoden, aan ons gegeven door Swami Satyananda, brengt een totale fysieke, emotionele en mentale ontspanning teweeg.

    De volgorde van de beoefening is altijd hetzelfde. Eerst wordt het fysieke lichaam gekalmeerd en de adembewustzijn gecultiveerd. Dan volgt het voornemen, het Sankalpa. Het Sankalpa is een korte, bondige tekst in tegenwoordige tijd geformuleerd vanuit je diepste gevoel. Een voorbeeld is: ik ben liefde. Het is een belangrijk onderdeel van de nidra. Het Sankalpa wordt opgenomen in de diepe lagen van het onderbewust. Het ego, ons onbewuste krijgt in de beoefening geen tijd om te reageren waardoor je Sankalpa realiteit wordt. De rotatie langs de verschillende lichaamsdelen gaat snel en altijd in dezelfde volgorde. Dit zorgt voor een fysieke ontspanning en een ontspanning in de zenuwbanen naar de hersenen toe. Daarna worden verschillende visualisaties gehanteerd om de dualiteit met geassocieerde emoties los te laten, zodanig dat je je niet langer met die emoties hoeft te vereenzelvigen.