• 50+ Ouderen Yoga / Rug, Nek, Schouder Yoga
    Mindful Hatha Yoga - Mild
    Meditatie / Yoga Nidra
    Kinder en Ouder-Kind Yoga / Tieneryoga
    Zwangerschapsyoga / Babymassage

  •   

    Bel 06-505 39 691 

     

     

     

    DIRECT AANMELDEN PROEFLES € 5

  • Fijne, rustige sfeer

    Femke geeft blijk van veel zorg en detail in haar wekelijks variërende lessen. Haar kennis van het menselijk lichaam zorgt er voor, dat voor elk fysiek bezwaar ad hoc een alternatief wordt gevonden. Van harte aanbevolen!

    Ik heb veel van haar geleerd

    De rustige houding van Femke gecombineerd met een energieke uitstraling maken haar tot een hele fijne docent. Zij heeft veel kennis en let goed op het individu. Dit overigens zonder je 'bekeken' te voelen. Haar stem is motiverend en rustgevend.

    Jezelf zijn

    Yoga is the perfect opportunity to be curious about who you are - J. Crandell

  • Zo gaat het bij Karibu Yoga

    Onderstaande informatie is prettig te weten als je les volgt bij Karibu Yoga. Heb je verder nog vragen of opmerkingen, neem gerust contact op.

    Hoe laat kom je?

    De voordeur wordt geopend vanaf een kwartier voor de les. Eerder bellen is niet gewenst i.v.m. beëindiging van de voorgaande les. Laat iemand je het gebouw in, dan kan je op de gang even wachten tot de deur van de studio opengaat. We willen je vragen eventuele gesprekken op de gang zachtjes te voeren. De lessen die bezig zijn worden vaak beëindigd met een ontspanningsmeditatie. 

    Kom minimaal 5 minuten voor de les zodat je jezelf kan voorbereiden op de les. Terwijl je wacht op het begin van de les kan je al wat yogahoudingen aannemen, stretchen, stil liggen of zitten, ademen en concentratie zoeken. Heb je een vraag of wil je nog een betaling doen, dan is het handig om iets eerder te komen. Ook na de les kan je vragen stellen en indien de tijd te kort is, kan je een persoonlijke afspraak maken met de docent op een ander moment.

    Sokken / Blote voeten / Tassen

    De yogastudio mag alleen betreden worden op sokken of blote voeten. Je schoenen kan je meenemen naar de kleedruimte. In de kleedruimte kun je ook je tassen en kleding laten liggen. Tijdens de les kan er niemand in deze ruimte komen. Het is niet de bedoeling dat je je spullen meeneemt naar de yogaruimte. 

    Mobiele telefoon

    Laat je mobiel thuis of laat hem uitgeschakeld in de kleedruimte. Socializen en werk doe je niet tijdens de yogales. Het is leuk om een les te volgen waarin je mensen kent, maar het kan voor jezelf en anderen vervelend zijn als iemand een gesprek gaat voeren in de yogaruimte. In de theeruimte kan je deze gesprekken ongestoord voeren.

    Yoga kleding

    Trek soepele kleding aan waarin je je ongestoord kan bewegen. Trek een vestje/trui aan wat je makkelijk aan/uit kunt doen. Doe opvallende sieraden en je horloge af en oefen op (schone!) blote voeten of yogasokken. Gewone sokken kun je bij je houden voor de eindontspanning maar niet tijdens de les aanhouden i.v.m. uitglijden. 

    Hou je yogadocent op de hoogte

    Als je blessures of klachten hebt, moe bent, of als er iets anders aan de hand is, geef dit dan altijd door aan je docent. Een oude hernia, polspijn, mogelijke zwangerschap, rugklachten, hoge bloeddruk, wat dan ook. De docent kan je dan tijdens de les individuele instructies geven met respect voor jouw grenzen.

    Respecteer je eigen grens

    Yoga beoefen je met respect voor je eigen lichaam en geest. Forceer jezelf nooit in een houding. Pijn is een onacceptabele grens. Ben niet onzeker over het feit dat je niet lenig bent of een blessure hebt, ieder lichaam is anders en ieder mens is uniek. De docenten zijn zeer ervaren waardoor zij een houding makkelijk aan kunnen passen met respect voor jouw grens. Bij onduidelijke klachten of terugkerende klachten raadpleeg altijd een arts.

    Lekker fris

    Kom schoon, fris en zonder (lichaams)luchtjes of (sterke) parfum zodat je eigen ademhaling en die van je medestudenten er niet door gehinderd wordt. Neem wanneer mogelijk een douche voor de les, of was je handen, voeten en gezicht.

    Yogamatje

    Karibu Yoga heeft matten en andere benodigdheden beschikbaar. I.v.m. de hygiëne is het erg fijn om je eigen mat te hebben zodra je meerdere lessen gaat volgen. Er zijn verschillende yogamatten te koop bij Karibu Yoga. Vraag de docent om informatie als je en mat wilt aanschaffen. 

    Eten en Drinken

    Het doen van yoga op een volle maag kan zorgen voor kramp, misselijkheid of zelfs leiden tot overgeven, vooral in twists, vooroverbuigingen en omgekeerde houdingen. Het verwerken van je maaltijd kost ook energie, dus kan je duf maken. Als je echt trek hebt, eet dan iets lichts, zoals fruit. Als het lukt eet dan tot 2 uur voor je yogales zo min mogelijk of iets lichts.

    Tijdens de les wordt niet gedronken. Yoga, ook de milde vorm, warmt het lichaam op, waardoor je in de diepere lagen van je lichaam komt. Drinken hindert dit proces. Bovendien zorgt drinken voor een volle maag waardoor kramp en misselijkheid kan ontstaan. Het is wel raadzaam om na de les goed te drinken zodat het lichaam alle afvalstoffen goed af kan voeren.

    Einde van de yogales

    Aan het einde van de les ruim je de spullen die je gebruikt hebt op. Bewust hiermee omgaan is ook onderdeel van yoga. Kun je misschien degene naast je helpen met opruimen?  In de theeruimte kan je een lekker kopje thee drinken en eventueel even gezellig na kletsen met je mede cursisten. Je mag ook altijd nog wat vragen aan de docent. 

    Als je met yoga begint

    Vooral als je net begint met yoga kun je last hebben van misselijkheid, hoofdpijn of andere klachten. Dat kan verschillende oorzaken hebben. De yogahoudingen stimuleren allerlei systemen in het lichaam, en brengen processen op gang zoals de afvoer van gifstoffen. Als deze afvalstoffen in het lichaam zijn losgemaakt kun je dat merken. Lichamelijke klachten hebben vaak een mentale oorzaak.  Je kan ook emotioneel worden na een les. Als dit gebeurt probeer rustig door te blijven ademen en observeer wat de yogales heeft losgemaakt. Je mag altijd je docent benaderen als je vragen hebt.